Stany Zjednoczone pozostają największym rynkiem podróży i turystyki na świecie – wynika z najnowszego raportu na temat trendów gospodarczych Światowej Rady Podróży i Turystyki.
Jednak mimo utrzymania pozycji numer jeden przez USA, wkład sektora w gospodarkę kraju spadł w 2019 roku o 700 mld dol., do prawie 1,3 mld. dol. w zeszłym roku.
Badania przeprowadzone przez Oxford Economics dla WTTC pokazują, że nie nastąpiły zmiany w pierwszej trójce turystycznych państw – z Chinami (ponad 814 mld dol.) na drugim miejscu i Niemcami na trzecim.
Wielka Brytania dramatycznie spadła z piątego miejsca w 2019 r. na dziewiąte w 2021 r., z wkładem sektora wynoszącym nieco ponad 157 mld dol., co jest największym spadkiem w pierwszej dziesiątce turystycznych krajów.
W regionie Azji i Pacyfiku główne rynki turystyczne, takie jak Tajlandia i Japonia, odnotowały ogromne straty w wydatkach turystów międzynarodowych, co spowodowało, że oba rynki – odpowiednio na piątym i ósmym miejscu przed pandemią – wypadły z pierwszej dwudziestki w 2021 r.
Badania Forward pokazują, że wkład chińskiego sektora turystycznego w PKB może osiągnąć 3,9 mld dol. do 2032 roku, co czyni go największym na świecie rynkiem podróży i turystyki.
Raport WTTC pokazuje również, że wraca ożywienie na rynku podróży służbowych.