Prokurator generalny Teksasu Ken Paxton uzgodnił porozumienie z hotelem Marriottem, który zobowiązał się do ujawniania klientom wszystkich dodatkowych opłat oraz do zwiększenia przejrzystości cen podczas rezerwacji i w reklamach.
– W ostatnich latach podróżni byli zaskoczeni kosztami znacznie wyższymi niż ceny pokoi, które według nich zarezerwowali – powiedział Paxton.
Dobrowolna umowa Marriott ze stanem Teksas zakłada ujawnienie wszystkich opłat, chociaż firma zaprzecza, jakoby naruszyła jakiekolwiek przepisy dotyczące ochrony konsumentów.
– Marriott podejmuje teraz proaktywne kroki w celu promowania przejrzystości cen – dodał Paxton.
Teksas zajął się teraz Hyatt Hotels Corp. Prokurator generalny złożył już pozew, w którym zarzuca sieci hoteli naruszenie stanowych przepisów dotyczących ochrony konsumentów i wprowadzanie konsumentów w błąd ukrytymi opłatami. Zdaniem przedstawicieli Teksasu, Hyatt nie uwzględnia wszystkich obowiązkowych opłat w cenach reklamowanych pokoi.