Amerykański Departament Transportu oznajmił, że linie lotnicze powinny ponieść odpowiedzialność za tegoroczne problemy z przeciążeniem harmonogramu lotów.
Po ciężkim dla linii lotniczych i pasażerów lecie – z większą liczbą odwołanych lub opóźnionych lotów niż latem przed pandemią w 2019 r. – tysiące lotów zostało odwołanych w wyniku huraganu Ian. Tylko między 2 a 8 października w USA odwołano ponad 7000 lotów.
Amerykański Departament Transportu oznajmił, że linie lotnicze powinny odpowiedzieć za opóźnienia i mylące wytyczne dotyczące rekompensaty za bilety – w postaci zwrotów lub kuponów.
W odpowiedzi eksperci z branży lotniczej przeprowadzili ankietę wśród 3014 podróżnych i zapytali hipotetycznie: „Jeśli linia lotnicza miałaby pozbawić Cię z lotu, jakie odszkodowanie byś za to przyjął?”.
Przeciętny podróżny odpowiedział, że zaakceptuje kwotę nie mniejszą niż 283 dol., aby zrekompensować niedogodności związane z anulowaniem rezerwacji lub zmianą godziny czy terminu lotu.
W rozbiciu na stany liczba kwota była najwyższa na Alasce, gdzie przeciętny podróżny spodziewałby się ponad 534 dol. za niedogodności spowodowane odwołaniem lotu lub zmianą rezerwacji. Dla porównania podróżni w Delaware zaakceptowaliby kwotę zaledwie 86 dol.