77 proc. Amerykanów twierdzi, że wybrałoby wakacje zamiast nowego komputera, telewizora, zestawu słuchawkowego do rzeczywistości wirtualnej czy konsoli do gier.

Jak wynika z wrześniowego badania konsumenckiego American Society of Travel Advisors (ASTA), podróże są na szczycie list życzeń Amerykanów, a 77 proc. twierdzi, że wybraliby wakacje zamiast nowego komputera, telewizora, zestawu słuchawkowego do VR czy konsoli do gier.

Jednocześnie, 61 proc. podróżnych uważa, że koszt dóbr konsumpcyjnych jest teraz znacznie wyższy. To 10 proc. wzrost w porównaniu majem, kiedy tak uznało 51 proc. badanych. Pomimo to, 40 proc. Amerykanów twierdzi, że „nic” nie powstrzyma ich przed wyjazdem na wakacje. 25 proc. amerykańskich podróżnych planuje w ciągu najbliższych sześciu miesięcy wyjechać na „wymarzone wakacje”.

Ponadto, chociaż niemal dziewięciu na dziesięciu podróżnych odczuwa wpływ inflacji na towary konsumpcyjne, 40 proc. wyda na podróże więcej niż w zeszłym roku, a aż 75 proc. Amerykanów planuje wydać tyle samo lub więcej na podróże w 2023 r.